» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد

 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان و سایر اعضای این انجمن برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار روز دوشنبه هفتم دی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان ضمن تقدیر از عملکرد خوب کتابخانه‌های عمومی این استان در ایام بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» اظهار داشت: این مجموعه با برنامه‌های جامع و پرمحتوا در حوزه کمی که نمونه آن افتتاح 6 باب کتابخانه عمومی در استان با همکاری بانک پاسارگاد بود و هم در حوزه کیفی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، خوش درخشید.

وی خواستار حمایت مالی و معنوی از کتابخانه‌های عمومی استان شد و گفت: عملکرد این مجموعه رو به رشد بوده ولی نیاز به حمایت دارد تا در سرانه فضای کتابخوانی و سرانه مطالعه به اهداف تعیین شده خود در برنامه پنجم توسعه دست یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ایجاد فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه را از جمله دغدغه‌های فرهنگی استان دانست و گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گام‌های مؤثری را در توسعه کتابخانه‌های عمومی برداشته است.

وی بهره‌گیری از فضاهای بلااستفاده در روستاها را از جمله اقدامات هوشمندانه این اداره‌کل برشمرد و گفت: در این طرح با بهره‌گیری از فضای مازاد موجود در روستاها و کمک خیرین محلی با حداقل سرمایه لازم کتابخانه‌های خوبی را به عنوان پایگاه‌های فرهنگی در روستاها ایجاد می‌کند.

الهی‌تبار همچنین ضمن درخواست از سازمان برنامه و بودجه استان برای اختصاص 150 میلیون ریال به منظور راه‌اندازی هر باب از کتابخانه‌های عمومی روستایی اظهار کرد: در این طرح با هم‌افزایی نهاد کتابخانه‌های عمومی، خیرین و منابع استانی با حداقل بودجه لازم و در سریع‌ترین زمان یک کتابخانه با امکانات روز کتابخانه‌های عمومی در روستاها راه‌اندازی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان از خیرین دعوت کرد تا در ساخت کتابخانه‌های عمومی مشارکت داشته باشند و تأکید کرد: هر جایی که کاری توسط مردم انجام شد توفیقات بالایی را داشته است.

عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عومی همدان نیز در این جلسه ضمن تشکر از مسئولان انجمن استان در برگزاری گرامیداشت ایام کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با اشاره به متنوع بودن و گستردگی برنامه‌های این ایام توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اظهار کرد: در حقیقت ایام کتاب، کتابخوان و کتابدار به ماه کتاب، کتابخوان و کتابدار تبدیل شد.

وی از مساعدت ویژه استاندار همدان و معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری همدان و همکاری و همیاری فرمانداران شهرستان‌ها در برگزاری طرح ویژه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با موضوع «کتابخانه‌های عمومی محور اداره شهرستان» تقدیر کرد و گفت: بازخورد و نتیجه این طرح آشنایی بیش از پیش مسئولان ارشد شهرستان‌ها با فضای کتابخانه‌های عمومی و ایجاد دغدغه برای پیگیری مسائل آنها بود.

وی با اشاره به خرید 300 میلیون ریال کتاب کودک و نوجوان از نمایشگاه سراسری کتاب گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با برپایی غرفه کتابخانه‌های عمومی حضور پررنگی را در این نمایشگاه داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: برگزاری نشست کتابخوان کودک و نوجوان، آیین تجلیل از خیرین کتاب کودک، معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی، مسابقه کتاب، برگزاری مسابقات و... گوشه‌ای از اقدامات اداره‌‌کل در این نمایشگاه بود.

وی با اشاره به هزینه‌بر بودن برنامه‌های فرهنگی و نیاز کتابخانه‌ها به منابع روز حوزه نشر کتاب اظهار کرد: بودجه و توان مالی اداره‌کل در حد و اندازه اقدامات این اداره برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیست اما کتابداران و کارکنان اداره‌کل با بهره‌گیری از توان و تخصص خود در حرکتی جهادی برنامه‌های متنوع و پرمحتوایی را در این راستا اجرا می‌کنند.

زارعی در خصوص همکاری و تعامل شهرداران استان اظهار کرد: در مورد پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها، برخی از شهرداران استان همکاری و مساعدت خیلی خوبی در این زمینه داشته‌اند و از سایر شهرداران می‌خواهیم در این مهم کتابخانه‌های عمومی را یاری کنند..

وی در همین راستا خواستار برگزاری نشستی با حضور شهرداران استان و اختصاص بودجه به خرید منابع فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شد.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 14 دی 1394 | 8:35 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.